Dronemagasinet er et redaksjonelt uavhengig nettsted, og medlem av fagpressen. Dronemagasinet arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. Artiklene reflekterer ikke nødvendigvis UAS Norways synspunkt.
PFU er et klageorgan opprettet av Norsk Presseforbund. Se www.pfu.no. Dronemagasinet har ikke ansvar for innhold på eksterne nettsider som det lenkes til.
Alt innhold er opphavsrettslig beskyttet.
Maskinlæring og kunstig intelligens gjør dronene smartere. Seniorforsker Jeremy Wurbs hos software produsenten Neurala forteller oss om
fremtidens droner
- I fjor hadde vi nådd titusener av brukere, fordelt på 140-150 land. Da fant vi ut at det var på tide å lansere denne app-tjenesten, sier Drone Deploys Ian Smith til Dronemagasinet.
RO1-kategorien omfatter luftfartøy som veier opp til 2,5 kg og har en maksimal hastighet på 60 knop:
Det kreves ikke RO1-tillatelse for flyging med fotodrone dersom bildene bare benyttes privat. Dersom du ønsker å ta bilder til næring og nytte, kreves det at du deklarerer din virksomhet til Luftfartstilsynet.
Sannsynligvis er det ikke så lett for piloten heller. Vi har besøkt Luftambulansens base i Arendal for å høre om deres erfaringer og utfordringer med droner. Forrige12…78798081Neste
Meld deg på vårt nyhetsbrev i dag og få siste nytt om dronebransjen i Norge!
Dronemagasinet er medlem av Fagpressen og arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. Dronemagasinet har ikke ansvar for innhold på eksterne lenker.
Fung. redaktør: Anders Martinsen - am@dronemag.no - Nyhetssjef: Anders Martinsen am@dronemag.no